🇷🇺      🇺🇦

Епатажна парфумерія

Ольфакторія або епоха епатажної парфумерії

У людини більше 10 мільйонів нюхових рецепторів, що дозволяє йому розрізнити більше 200 відтінків одного запаху. За їх відмінність в нашому мозку відповідає ольфакторного зона.

Нюх дуже впливає на наше життя. По запаху ми шукаємо себе партнера, місце проживання. Наш ніс неможливо обдурити, запах може зробити нас щасливими, змусити згадати якісь певні моменти, осягнути істину. Парфумери знають цю особливість і враховують її при створенні нових парфумерних композицій.

Згідно з давньою традицією, парфуми виготовляють методом змішування різних речовин, їх кількість може досягати сотні. Пахучі ноти квітів, рослин та інших інгредієнтів, які зливаються в єдиний букет і створюють запашний аромат, який приносить самі почуття радості, ейфорії, гармонії, пристрасті.

Традиційна парфумерія живе за цими законами і сьогодні, але в повітрі вже давно віє змінами. Настала пора новаторських революційних складових, здобутих синтетичним шляхом.

У парфумерних компаніях швидко зрозуміли, що покупці не бажають пахнути як все, а значить, виникла потреба в нетрадиційних запахах. І як показує час, попит на незвичайні духи тільки зростає. Потрібно відзначити, що в парфумерії вже зустрічалися епатажні композиції, в 90-х роках компанія Demeter представила публіці аромат бруду і трави, на той момент вони стали сенсацією і стали поштовхом для розвитку індустрії в новому напрямку. Сьогодні досвідчений покупець бажає, щоб його парфум був не просто приємним і загадковим, а й володів яскравим, врізався в пам'ять індивідуальним характером, виділяв його з натовпу.

Існує велика ймовірність того, що нова тенденція може повністю зруйнувати вікові традиції парфумерного світу. Запах вихлопних газів, сиру, пилу і навіть поту - ось невеликий список ароматних творінь, які були створені за останній час на потребу ринку, який «жадає» нових, агресивних, епатажних і що найголовніше привертають увагу парфумів.

Адже не секрет, що дратівливий запах здатний викликати куди більший інтерес до предмету свого походження, ніж більш приємний. Іншими словами, ніщо так не западає в пам'ять як агресивний, неприємний і дратівливий букет.

Одним з перших в сфері розробки шокуючих композицій був Comme des Garcons (будинок моди). Саме вони першими створили колекцію, де можна було знайти парфуми із запахом хімчистки, дьогтю або шербету. Ось кілька прикладів їх парфуму, Odeur 71 справляв запах «пилу на розжареній лампі» в поєднанні з ароматом «гарячого картриджа» або «деревної стружки від олівця». Odeur 53 - несе в собі, здавалося б, зовсім «Не парфумерні» запахи: свіжого лаку для нігтів, розпеченої каменю і плавиться розпеченого металу. Обидві композиції були відзначені як «антіпарфюм», але в той же час настільки незвичайний і епатажний аромат знайшов своїх шанувальників.

Насіння, посіяні Comme des Garcons дали «паростки» і наступними стала група «Kiss». У 2006 році вони випустили власну парфумерну колекцію. Ароматична композиція була побудована на запах поту, нотах свіжої лакованої шкіри і феромони з «гріховним» ароматом оголеного розпаленого тіла. Жіночий набір включав в себе бальзам для тіла і парфумовану воду, а чоловічий складався з сухого дезодоранту і одеколону. Музиканти були впевнені, що їх ароматна продукція стане всесвітньо відомою і зможе зламати усталені стереотипи. Як, втім, і сама група «Kiss», їх парфумерія відрізняється вельми агресивним характером, сексуальністю і унікальністю.

Ще одним яскравим прикладом «неформатних» парфумів стали всесвітньо відомі духи Molecule 01 і Escentric 01, що відносяться до категорії унісекс. В їх основі лежить синтетичний елемент - молекула Iso E Super, яка володіє дією феромону. Її м'яка деревна нота забезпечують парфуму витончений аромат і, як стверджують автори, надає збудливу дію на оточуючих. Феромон дозволяє підвищити інтерес протилежної статі, він порівняй афродизіак. Ще одна особливість даного компонента полягає в тому, що при попаданні на шкіру він вступає з нею в реакцію і виділяє особливий і неповторний аромат.

Те, що для створення парфуму можна використовувати лише одну молекулу - це справжня революція в світі парфумерії. Сьогодні серед шанувальників Escentric Molecules - Мадонна, Кейт Мосс, Елтон Джон. Популярність таких парфумів говорить про те, що потреба в незвичайних ароматах буде рости.

Крістофер Бросіус - один з парфумерів-новаторів, саме під його керівництвом був створений модний будинок Demeter, відомий своїми досить незвичайними парфумами, серед яких «Камін», «Секс на пляжі», «Бруд». Творіння Крістофера можна віднести скоріше до епатажного парфумерному мистецтву, ніж до комерційного проекту. Більшість його ароматів спрямовані на спонукання емоційного відгуку, наприклад, такі як «В бібліотеці», «Зима», «На пляжі» і справляються вони з цим набагато краще будь-якого поєднання троянд, орхідей і малини. Вони дозволяють пробудити в нас певні емоції і спогади.

Нова парфумерна тенденція спрямована не так на те, щоб пахнути престижно і спокусливо, а перш за все, мати оригінальним ароматом. Люди бажають висловити свою індивідуальність, виділитися із загальної маси.

Експерт парфумерного світу Роджей Давши (з дому Haute Parfumerie) не поділяє сучасної моди до екстравагантних ароматів, але при цьому він визнає, що дана тенденція розвивається і знаходить все більше прихильників. Він вважає, що причина такого успіху закладена в тому, що людям набридло пахнути однаково, нехай навіть і добре, пропав ефект особистості, а сучасна людина прагне бути індивідуальністю.

Якщо раніше люди прагнули до визнання, то сьогодні в моді індивідуальність, яка доходила до екстравагантності і бажання виділитися будь-яким способом, що може доводити часом до абсурдних вчинків. І це стосується не тільки одягу, але і парфуму, що пояснює підвищену зацікавленість до шокуючих ароматів.

І все ж тут є один нюанс, агресивний запах власника підкреслює його агресивний настрій. І той, хто бажає панувати за рахунок такого впливу і той, хто неминуче знаходиться в межах впливу парфуму і змушений підсвідомо підкорятися навколишнього настрою, заряджаються агресією і виходять за рамки загальнокультурного поведінки. Важливо пам'ятати про це, епатажність і індивідуальність мають точки дотику, але все ж це різні речі.