🇷🇺      🇺🇦

Ольфакторія дивовижна

Ольфакторія. Модний епатаж ВІД КУТЮ́Р - 100 % оригінальності.

Людина має близько 10 мільйонів нюхових рецепторів, що дає можливість розрізняти до 200 відтінків одного запаху. Ольфакторні комунікації є складовою в нашому повсякденному міжособистісному взаємодії.

Нюх робить великий вплив на наше життя. За запахом ми знаходимо собі привабливого партнера, вибираємо місце проживання. Наш ніс неможливо обдурити, запах може зробити нас щасливими, змусити згадати певні моменти, порушити апетит, передбачити майбутнє, осягнути істину. Парфумери знають цю особливість і враховують її під час створення нових парфумерних композицій.

З давніх часів парфуми зазвичай виготовляють шляхом змішування різних речовин, їх кількість може досягати сотні. Пахощі ноти кольорів, рослин та інших інгредієнтів, які зливаються в єдиний букет і створюють ароматний аромат, що є приємним і важливим складовим елементом комфорту, особистого гардеробу або домашнього затишку, що приносить почуття радості, ейфорії, гармонії, пристрасті.

Традиційно парфумерія розвивається за цими канонами і сьогодні, але у повітрі вже давно пахне змінами. Настав час оригінальних дорогих міксів, новаторських, революційних складових, у тому числі, нових речовин, здобутих синтетичним шляхом.

Маркетологи парфумерних компаній давно спостерігали швидко-зростаючий тренд, що покупці не бажають пахнути як усі, а отже виникла потреба в композиційно-нетрадиційних ольфакторних пірамідах. Справді, попит на незвичайні парфуми лише зростає. Потрібно відзначити, що в парфумерії вже зустрічалися епатажні композиції, в 90-х роках компанія Demeter представила публіці аромат бруду та трави, на той момент вони стали сенсацією та стали поштовхом для розвитку індустрії у новому напрямку. Сьогодні досвідчений покупець бажає, щоб його парфум був не просто приємним і загадковим, але й мав яскравий індивідуальний характер, що вплітався в пам'ять, виділяв його з натовпу.

Існує велика ймовірність того, що нова тенденція може повністю перетворити вікові традиції парфумерного світу. Запах вихлопних газів, сиру, пилу і навіть поту - ось невеликий список ароматних творів, які були створені останнім часом на потребу ринку, який «прагне» нових, гучних, епатажних парфумів, що привертають увагу.

Адже не секрет, що дратівливий запах здатний викликати значно більший інтерес до предмета свого походження, ніж нейтральніший. Іншими словами, ніщо так не западає на згадку як різкий, гучний і дратівливий букет.

Одним із перших у сфері розробки шокуючих композицій був Comme des Garcons (будинок моди). Саме вони першими створили колекцію, де можна було знайти парфуми із запахом хімчистки, дьогтю чи щербету. Ось кілька прикладів їхнього парфуму, Odeur 71 виробляв запах «пилу на розжареній лампі» у поєднанні з ароматом «гарячого чорнильного картриджа» або «деревної стружки від олівця». Odeur 53 - несе в собі, здавалося б, зовсім «не парфумерні» запахи: свіжого лаку для нігтів, нотки розжареного каменю і смак розпеченого металу, що плавиться. Обидві композиції були відзначені як «антипарфюм», але водночас такі незвичайні та епатажні аромати знайшли своїх шанувальників.

Насіння, посіяне Comme des Garcons дали «ростки» і наступним став гурт «Kiss». 2006 року вони випустили власну парфумерну колекцію. Ароматична композиція була побудована на запаху поту, нотах свіжої лакованої шкіри та феромонах із «гріховним» ароматом оголеного розпаленого тіла. Жіночий набір включав бальзам для тіла і парфумовану воду, а чоловічий складався з сухого дезодоранту і одеколону. Музиканти були впевнені, що їхня ароматна продукція стане всесвітньо відомою і зможе зламати усталені стереотипи. Як, втім, і сам гурт «Kiss», їхня творчість відрізняється вельми агресивним характером, сексуальністю та унікальністю.

Яскравим прикладом «неформатних» парфумів стали всесвітньо відомі парфуми Molecule 01 та бренд Escentric Molecules, у категорії унісекс. В їх основі лежить синтетичний елемент – молекула Iso E Super, яка має дію феромону. Її м'яка деревна нота забезпечують парфум витончений аромат і, як стверджує автор, надає збуджуючу еротичну дію на оточуючих. Штучний феромон дозволяє привернути увагу протилежної статі, подібно до природного афродизіака. Ще одна особливість даного компонента полягає в тому, що при попаданні на шкіру він розкривається індивідуально та виділяє особливий та неповторний аромат.

Те, що для створення парфуму можна використовувати лише одну молекулу – це справжня революція у світі парфумерії. Сьогодні серед відомих шанувальників Escentric Molecules – Мадонна, Кейт Мосс, Елтон Джон. Популярність таких парфумів говорить про те, що потреба у незвичайних ароматах зростатиме.

Крістофер Бросіус - один із парфумерів-новаторів, саме під його керівництвом був створений модний будинок Demeter, відомий своїми вельми незвичайними парфумами, серед яких "Камін", "Секс на пляжі", "Бруд". Творіння Крістофера можна віднести швидше до епатажної назви, ніж до парфумерного мистецтва чи комерційного проекту. Більшість його ароматів спрямовані на спонукання емоційного відгуку, наприклад, такі як «У бібліотеці», «Зима на пляжі» і справляються вони з цим набагато краще за будь-яке поєднання троянд, орхідей і ягід малини. Вони дозволяють пробудити в нас певні емоції та спогади.

Нова парфумерна тенденція спрямована не тільки на те, щоб пахнути престижно і спокусливо, а перш за все, мати оригінальний аромат. Заможні споживачі хочуть висловити свою індивідуальність, виділитися із загальної маси.

Експерт парфумерного світу Роджа Дав (з дому Haute Parfumerie) не поділяє сучасної моди до екстравагантних ароматів, але при цьому він визнає, що ця тенденція розвивається і знаходить все більше шанувальників. Він вважає, що причина такого успіху закладена в тому, що людям набридло пахнути однаково, хай навіть і добре, брендова парфумерія стала масовою та доступною, зник ефект особистості, а сучасна людина прагне бути індивідуальністю.

Сьогодні в моді індивідуальність, що доходить до екстравагантності та бажання виділитися будь-яким способом. Агресивний запах власника наголошує на його доменантному настрої. І той, хто бажає панувати за рахунок такого впливу і той, хто неминуче перебуває в межах впливу його парфуму і змушений підсвідомо підкорятися навколишньому настрою, заряджаються полярно, притягуються та виходять за межі загальнокультурної поведінки. Важливо пам'ятати про це, епатажність та індивідуальність мають точку дотику, можуть бути схожі, але разом вони різні.